سفر به مالزی 2 - سايه هاي زندگي

سفر به مالزی 2
ساعت ۱٠:۱٠ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱٢/۱۳

کوالالامپور را شهری دیدم که همیشه سبز و بهاری است گویی پاییز و زمستان را نمیشناسد  و مردمانی ارام و مهربان ... هرچند این رفتار پیشتراز این  بیشتر دیده میشد چرا که هر از گاهی اخبار سوداگران سود جوی ایرانی که مایه تاسف است نظر این مردمان را در مورد مردم کشورم تغییرداده است.

شهری است آن‌طور که یک شهر باید باشد، پر جنب و جوش، نه خیلی بزرگ نه خیلی کوچک، مردمی که به قدر لازم خوبند و انرژی یک شهر که  در فضا روان است. شهری که خوابش نمی‌برد. از طلوع آفتاب تا چند ساعت پس از نیمه شب شهر در حرکت و جنبش است. روزهای کاری هفته در ساعات مختلف روز مردم عوض می‌شوند. عصر‌ها و آخر هفته‌ها انگاری آدم‌های دیگری به این شهر می‌آیند.

مردم مالزی را ساده‌پوش و بی‌قید می‌بینم که گویا تلاش چندانی برای مسابقه با ساعت ندارند.اصلا نمیتوانی ساعتی را در فروشگاهی رستورانی پیدا کنی .. برای همین است که پله برقی‌های مالزی هم کندتر از پله برقی‌های همه کشورهای دیگر است.

انچه میخوانید نگاه کوتاهی است به سفرم:

صبح روز اول اقامتم در کوالالامپور بود , و ساعت 7 که هنوز هوا تاریک بود با صدای کاظم و تمیم بیدار شدم و نماز  یواش ویواش هو ا روشن شد اونا رفتن دانشگاه من موندم تصمیم گرفتم به خاطر تولد کاظم که 9 اسفند بود خرید کنم کلید برداشتم به طرف کارفور رفتم که فاصله ای زیاد با خونه نداشت فروشگاهیی در چندین طبقه

یک کیک و کمی وسائل سالاد و سس توت فرنگی خریدم, دنبال وسائل تولد میگشتم اما پیدا نکردم .زود به خونه برگشتم که ناهار بپزم تا بچه ها میان ااماده باشه خلاصه تولد کوچیکی گرفتیم و از تمیم قول گرفتیم هدیه تولد کاظم شب به ما شام بده.

مرکز خرید وسایل کامیپوتر ومبایل Low Yat Plaza

با این دوتا تنبل تا اومدیم بزنیم بیرون ساعت 8 شب بود قرار شد بریم klccاما سر از مجتمع بزرگ کامپیوتر و مبایل در اوردیم برام جالب بود قیمت گالکسی تب از ایران هم اینجا بیشتر بود قیمت ایکس باکسها از 400 هزارتومان داشت به بالا

و پی اس بی هم حدود 200 هزارتومان ما. اما میشد چونه زد و خرید کرد هیچی نخرید زدیم تو خیابون و کمی گشت و گذار به کی اف سی رسیدیم و تمیم مهمونمون کرد

یه غذای جدیدش از  منو به انتخاب کاظم انتخاب کردیم و خوردیم بد نبود. کرایه برگشت تاکسی کمتر شد به خاطر مهارت کاظم در چونه زنی و تاکسی گرفتن!

دانشگاه اپیت و بی بی جی:

روز دوم با سرویس دانشگاه راهی کلاسها شدم محیط جالبی بود بچه ها از کشورهای مختلف مثل کره چین مالزی مغولستان قزاقستان یمن اردن و غیره

جلوی درب قوانین زده بودن و پسرهای نابید با تی شرت یا لباس استین کوتاه و یا پیراهن روی شلوار وارد بشن و یا حتی شلوار جین فقط پیراهن یقه دار استین بلند و داخل کمر شلوار و شلوار پارچه ای و اگه نمیپوشیدن نگهبان دم در تذکر میداد و دخترها هم بد ون زیور الات و شلوار جین (اما دخترهای ایرانی فقط این یکی رو رعایت نمیکردن)

خلاصه خیلی برام جالب بود این قوانین .

سر درس لیستنینگ نشستم روش جالبی  تدریس میکرد زنی حدود 60 ساله و با شور حرارت تمام کلاس اداره میکرد البته نمک پرونیها پسرای ایرانی بیشتر از بقیه بود وبه حق بقیه ارومتر بودند بعد به دانشگاه اپیت برای گرفتن ویزا کارت کاظم رفتیم اونجا محیط جالبی بود که تصاویرش  در زیر میبینید.

تایمز اسکور :

این مرکز خرید بزرگ در خیابان بوکیت پینانگ قرار داره که به قدری بزرگ بود که واقعا نمیشد همشو تو یه روز گشت برای خرید لباس و پوشاک قیمت ها مناسب بود و طبقه های بالاتر ارزونتر هم میشد.اینجا میتونستی ایرانی ببینی !

بی بی پلازا :

صبح روز سوم تصمیم گرفتم به مراکز خرید سر بزنم و از نت سرچ کردم و ادرس پیدا کردم و رفتم و باتاکسی به مرکز شهر یعنی خیابان بوکیت پینانگ .

این مرکز خرید بزرگ هم در خیابان بوکیت پینانگ قرار داره و کفش و لباس و جنسای خوبی میشد پیدا کرد یه جا خوندم برنده جایزه گردشگری برای مراکز خرید در سال ها قبل 90 شده .

از این مرکز کفش و مقداری لباس خریدم

البته خیلی خوبم هم نبود اما دیدنی و بزرگ بود.

مرکز خرید میدولی :

برای نمایشگاه کامیپوتری که خبرش تو نت خوندم باید به این مرکز میرفتم بعد سرچ تصمیم گرفتم به آدرس که خیابان میدولی بود برم اما خنده دارش اینجا بود که تلفظ اشتباه میگفتم سه تا تاکسی نفهمیدن چی میگم. منم با اعتماد به نفس هی می گفتم مٍی دولی نگو مید وَلی بوده خلاصه  یک زبون فهمی پیدا شد و منو رسوند حالا تو این مرکز خرید بزرگ چطور نمایشگاه کامپیوترپیدا کنم  مرکز خرید خیلی شیکی بود و تمام اجناس با کیفیت و مارکدار میشد دید . قیمتها بدک نبود کلن مالزی قیمتهای حتی اجناس مارکدار نیز مناسب هست .

در وسط مرکز خریدبرند معروفی از لوازم ارایشی غرفه ای داشت  که ضمن اموزش,

ارایش رایگان کامل میکردن و تخفیف خوبی برای محصولاتشون میدادند .

نمایشگاه کامپیوتر :

تونستم نمایشگاه در طبقه بالا پیدا کنم نمایشگاه بزرگی نبود اما خیلی شلوغ و پر از هیجان بود جلوی هر غرفه 20 نفر یا بیشتر از یک دست میریختند سرت و هی به زور اطلاعات محصولشون به خوردت میدادن

تبلت سامسونگ هنوز هم قیمتش با تخفیفهای نمایشگاه بیشتر از ایران بود یه دوربین دیجیتال لازم داشتم که خریدم البته تخفیف خوبی هم بهم داد با یه کارت حافظه جانبی و پایه و کیف دوربین . بعد هم یه سری خرت وپرت جانبی مثل موس و جاروبرقی لب تاب خریدم ... نا امید از تبلت برگشتم خونه

اینهم زوج خوشبخت برنده قرعه کشی یکی از محصولات سامسونگ

گنیتینگ هایلند:

با اتوبوس به گنتینگ رفتیم اتوبوس ده رینگت برگشت ۵ رینگت تله کابین ۵ رینگت

نکته جالب و تاسف بار در گنتینگ وجود کاذینو هایی بود که تمام فضاش اغشته به دود بود و واقعا نمیشد نفس  کشید .جمعیت زیادی در این سالنها بدون اکسیژن  لحظات پر استرس و رغت باری را میگذروندند و درنهایت به امید بردی دیگر میروند تا زندگی خودشان را به تاس بدبختی بسپارند

ماساژ درمانی:

:سنترال مارکت

نام مرکز خرید سنترال مارکت - کوالالامپور - مالزی

موقعیت سنترال مارکت یک مجتمع تجاری کوچک و قدیمی است که تاریخ آن به سال 1888 میلادی بر می گردد و در مرکز شهر کوالالامپور و در خیابان بسیار قدیمی هانگ کاستوری در نزدیکی بازار معروف چایناتاون مالزی قرار دارد.

فاصله این مجتمع تجاری از برج های دوقلو مالزی با تاکسی کمتر از 10 دقیقه قرار دارد و برای رسیدن به این بازار می توان از قطار شهری در ایستگاه کوالالامپور - ترن هوایی پوترا در ایستگاه پاسار سنی - ترن هوایی استار ال آر تی در ایستگاه مسجد جامع استفاده کرد. البته اتوبوس های معروف گردشگری هاپ آن هاپ آف در این مرکز خرید نیز توقف می کنند.

فروشگاهها و برندهای معروف در مجتمع سنترال مارکت در این فروشگاه برند جهانی و خاصی وجود ندارد و کلیه فروشگاهها در این مرکز سوغاتی و صنایع دستی مالزی را به فروش می رسانند

معروفیت اصلی این فروشگاه به فروش اجناس خاصی می باشد که در هیچ یک از دیگر فروشگاههای مالزی ارائه نمی شود البته در بسیاری از مواقع قیمت و کیفیت اجناس این مرکز بالاست

به جرات می توان گفت این فروشگاه طیف وسیع و متنوعی از صنایع دستی و کالاهای قدیمی مالایی - چینی - هندی و ... را به خریداران خود عرضه می کند .

از این مرکز کمی سوغاتی خریدم مجسمه های خوشبختی که پول میارن! و سبدهای چوبی تاشو و غیره